Ihmiset kättelevät.

Uuden strategian mukaisesti läheisyhteistyö on yksi toimintamme painopisteistä ja sen kehittämiseksi on aloitettu useita kehitystoimenpiteitä. Tiivistämme läheisyhteistyötä viestinnällisesti, mutta myös eri toimintojen avulla, kuten läheistapahtumilla sekä omahoitajuutta kehittämällä. Kunnia-asiana meille on sekä laadukas että korkea asukas- ja läheistyytyväisyys.

”Äidin elämänlaatu parantunut 100 % - Minun mielenrauhani on parantunut 100 %”

Wilhelmiinan kodeissa asuu tällä hetkellä 228 asukasta, ja arkea on rakentamassa noin 150 hoiva-alan ammattilaista. Työntekijämme arvioivat työvireensä keskiarvolla 4,0 (asteikolla 1–5), ja 93 % kokee työnsä merkitykselliseksi. Arvojemme mukaisesti toimimme arvostavasti ja henkilöstön hyvinvointi ja osaaminen näkyvät myös Wilhelmiinan ilmapiirissä.

”Ilmapiiri Wilhelmiinassa on erinomainen, tunnen itseni aina tervetulleeksi vieraillessani”

Läheisten ääni on meille tärkeä asukkaiden hyvinvoinnin vuoksi. Läheiset tuovat esiin myös niiden asukkaiden kokemuksia ja palautetta, jotka eivät niitä itse kerro. Läheisten kanssa rakennettu luottamus auttaa meitä työskentelemään asukkaiden kanssa. Yhdessä turvaamme asukkaillemme omannäköisen ja hyvän arjen ikääntyneenä.

”Olen kiitollinen turvallisesta ja kodikkaasta ilmapiiristä, jonka Wilhelmiina tarjoaa äidilleni. Hän on kotiutunut hyvin - lyhyessä ajassa yölliset pelkotilat hävisivät ja kuntokin rupesi kohenemaan”


Vuosittain toteutamme läheiskyselyn, jonka tulokset on nyt koottu yhteen. Kyselyyn vastasi 26 % asukkaidemme läheisistä keväällä 2025.

Läheistyytyväisyyskysely 2025 – tiivistetyt tulokset

• Keskiarvo: 3,21 (asteikolla 1–4)

• Kouluarvosana: 8,5

Erityistä kiitosta saivat:

• Yleinen ilmapiiri (ka 3,4)

• Hoitajien ystävällisyys, läsnäolo ja lähestyttävyys (ka 3,46)

• Päivittäinen perushoito (ka 3,36)

Kehittämiskohteiksi nousivat:

• Omahoitajakokemusten vaihtelu

• Ulkoilun ja yhteisöllisen toiminnan mahdollisuudet

”Yhteinen kahvihetki omaisille ja asukkaille oli kiva, niitä toivoisin jatkossakin.”

Läheisten ilta Taavetissa.

Kaikki palautteet ovat arvokkaita ja tärkeitä kehittämiskohteiden tunnistamiseksi. Omahoitajuus onkin meillä toimenkuvien päivittämisen osalta jo käynnissä ja etenee vaiheittain koko taloon. Kehitämme jatkuvasti henkilöstömme osaamista. Myös liikkumiseen liittyvä palvelulupauksemme julkistetaan loppusyksystä 2025.

Yli 90 % asukkaiden läheisistä suosittelisi Wilhelmiinaa tuttavalleen!

”Wilhelmiina on erittäin mukava paikka omaisten näkökulmasta. Turvallisuus, äidin oma tyytyväisyys, tiedonkulku ja hoitohenkilökunnan oma-aloitteisuus edistää äidin asioita”

”Kivoja aktiviteetteja tarjolla, kauniit koristelut sesonkien mukaan ilahduttavat niin asukkaita kuin meitä vierailijoitakin. Ja tärkeimpänä turvallinen olo siitä, että asukkaista pidetään hyvää huolta”

Olemme kiitollisia kaikista palautteista, se auttaa meitä kohti korkeaa laatua kaikessa toiminnassamme. Yhteistyöllä rohkeasti kehittäen – kuten strategiammekin sanoo.